سردارسرتیپ دوم پاسدار حسین ساجدی نیا کیست ؟



سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین ساجدی نیا (رفیق گرمابه و گلستان و همشهری سردار رادان ) که جدیدا به فرماندهی پلیس فاتب ( فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ) منصوب شده است تا چندی پیش معاون عملیات ناجا بود , معاونتی که مسئولیت مستقیم سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز جنبش سبز را بر عهده داشت و ایشان همان کسی است که در هنگام باز دید از بازداشتگاه مخوف کهریزک , سردار رادان را همراهی میکرد و دستور میداد که بجای مراسم تشریفات نظامی , زندانیان را عریان کرده و از تونل باطوم بدستان یگان ویژه عبور دهند که متاسفانه درجریان تکرار مکرر این مراسم وحشیانه حداقل 4 تن از هموطنان عزیزمان در این شکنجه گاه ( زندان کهریزک ) به شهادت رسیدند .

حال ببینیم این سردار پاکدامن ! از کجا به اینجا رسیده است . حسین ساجدی نیا در سال 1341 در یک خانواده بشدت مذهبی در اصفهان متولد شد از همان دوران کودکی اوقات فراغتش را در پای منابر روحانیون اصفهان میگذراند و بسیار علاقمند بود طلبه شود ولیکن تحقق این آرزو مصادف شد با پیروزی انقلاب اسلامی و در آن زمان وی تصمیم گرفت بجای تحصیل در حوزه علمیه اصفهان به عضویت نهاد تازه تاسیسی به اسم سازمان بسیج مستضعفان در بیاید و همین عضویت در بسیج باعث شد که ایشان علیرغم داشتن تحصیلات ناقصش پله های ترقی را بسرعت طی نمایند و بعد از مدت کوتاهی به عضویت کمیته های انقلاب اصفهان منصوب شود . حسین ساجدی نیا در طول خدمت در کمیته های انقلاب اصفهان در شناسایی و دستگیری سلطنت طلبان و نیروهای چپ و تحویل ایشان به دادگاه های انقلاب نقش فعال داشت .

در آغاز جنگ ایران و عراق ساجدی نیا از کمیته انقلاب اصفهان به سپاه پاسداران اصفهان منتقل شد و به استخدام رسمی این نیروی نظامی درآمد . بعد از پایان جنگ , حسین ساجدی نیا هم در زمره همان سپاهیانی قرار گرفت که یک شبه به مدارج علمی لیسانس و فوق لیسانس و درجات افتخاری سرگردی و سرهنگی رسیدند . بعد از در هم ادغامی شهربانی و کمیته ها و... و تشکیل یک نیروی مستقل بنام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ( ناجا ) , حسین ساجدی نیا هم به همراه تعداد کثیری از پاسدارها به این یگان تازه تاسیس مامور به عده شدند و رده های مدیریتی و فرماندهی را از آن خود کردند . ساجدی نیا تا اواخر دهه 70 در ستاد فرماندهی استان اصفهان در رده ها و پست های مختلف مشغول به خدمت بود ولیکن بعد از عزل و نصب های بعد از ماجرهای 18تیر 78 ( کوی دانشگاه ) و انتصاب سردار پاسدار قالیباف به ف ناجا , ساجدی نیا هم به همراه تعداد زیادی از فرماندهان ستادی استان اصفهان به تهران منتقل شد و به عنوان معاون هماهنگ کننده سردار طلایی ( که ایشان هم اصفهانی میباشند ) منصوب گردید . از جمله اقداماتی که سردار ساجدی نیا در پست معاونت هماهنگ کننده فاتب انجام داد میتوان به سامان دهی و تقویت هماهنگی کلانتری ها با سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات اشاره کرد .

سردار ساجدی نیا سپس به فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ منصوب شد و در دوران فرماندهی ایشان در این یگان , نرخ و تعداد جریمه های خودروهای سواری بشدت افزایش یافت و بسیاری از خودروها توقیف و به پارکینگهای نیروی انتظامی منتقل شدند که این امر باعث نارضایتی شدید مردم تهران گردید .

با انتصاب سردار رادان به فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ , ساجدی نیا هم به عنوان جانشین ایشان منصوب گردید و از جمله طرحهایی که این دو سردار اصفهانی در شهر تهران به اجرا گذاشتند طرحهای موسوم به مبارزه با بد حجابی و جمع آوری دیش های ماهواره ای و برخورد با سی دی فروش ها و بوتیکهایی که اقلام غربگرا را بفروش میرساندند و همچنین دستگیری و کتک زدن افرادی که تحت عنوان اراذل و اوباش نامگذاری شده بودند میتوان اشاره کرد . بعد از اینکه این طرحها با حداکثر خشونت به اجرا در آمد و نتایج مقدماتی آن مورد قبول فرماندهان ستادی ناجا قرار گرفت سردار ساجدی نیا به معاونت عملیات ناجا منتقل شد تا علاوه بر اینکه این طرحها را در کل کشور نیز به اجرا دربیاورد یک سرو سامانی هم به یگانهای عملیاتی این نیرو بدهد .

در جریان اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم , یگانهای تحت فرماندهی سردارساجدی نیا توانستند بسیاری از این اعتراضات را با خشونت بی مثال در کل کشور سرکوب نمایند ولیکن درمهار و برخورد با معترضان تهرانی به موفقیت قابل توجهی نرسیدند بطوریکه بعد از گذشت ماهها از سرکوب مردم , باز هموطنان تهرانی به خیابانها میامدند و این مسئله باعث ایجاد اختلافات گسترده ای در بین روسا و فرماندهان سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات و فاتب شده بود و هر کدام مسئولیت این ناکامی را بر گردن گروه مقابل می انداختند و اوج ناهماهنگی این یگانهای سرکوبگر , در تظاهرات جنبش سبز در روز عاشورا به نهایت خود رسید بطوریکه در جریان این سرکوب وحشیانه , کنترل بسیاری از نقاط شهر تهران از دست نیروهای ناجا و سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات خارج شده بود و سردار عزیز الله رجب زاده ( فرمانده اسبق فاتب ) که شخصا فرماندهی میدان را به عهده داشت در حین فرار از دست معترضان خشمگین در محاصره آنها گیر میافتد و طوری مورد عنایت مردم قرار میگیرد که مجبور میشود به مدت 2 هفته در انظار عمومی ظاهر نشود و شاید یکی از دلایل بازنشسته کردن زود هنگام ایشان این جریان باشد .

همانطوری که در بالا اشاره شده سردار ساجدی نیا یکی از عوامل جنایت در بازداشتگاه مخوف کهریزک میباشد و انتصاب ایشان در راس فاتب میتواند پیامهای متفاوتی داشته باشد که از آن جمله میتوان به موارد ذیل اشاره کرد :

1- خارج کردن نام ایشان از لیست متهمان جنایت کهریزک و مختومه کردن این پرونده
2- سازماندهی کردن مجدد یگانهای عملیاتی تهران بزرگ و افزایش هماهنگی بین نیروهای یگان ویژه و امداد و پیشگیری در جهت کنترل و سرکوب اعتراضات آتی
3- افزایش هماهنگی و همکاری فاتب با قرارگاه های اطلاعاتی و عملیاتی سپاه محمد رسول الله و سپاه سید الشهدا
4- تقویت واحد اطلاعات شهری در کلانتری ها برای افزایش اشراف اطلاعاتی در حوزه استحفاظی کلانتری ها و مقابله دقیق تر با اعتراضات آتی ( مخصوصا روز چهار شنبه سوری که اعتراضات به صورت پراکنده در کل تهران خواهد بود )
5-آشتی دادن نیروی انتظامی با بسیج و افزایش همکاری این دو سازمان برای مقابله موثر تر با اعتراضات آتی

بايگانی وبلاگ


این وبلاگ به این آدرس خاکستر سوزان منتقل شده است لطفا از آن هم بازدید کنید .