21 نکته مهم در آرایشی زیبا و بادوام




1ـ قبل ازاينكه مداد خط چشم يا خط لب خود را بتراشيد آن را به مدت 10 دقيقه داخل يخدان يخچال يا فريزر قرار دهيد. با اين كار مداد كمي سفت مي‌شود و هنگام تراشيدن و تيز كردن نمي‌شكند.

2ـ اگر چشمان‌تان گود رفته است بهتر است به جاي مداد خط چشم از نوع مايع آن استفاده كنيد.

3ـ هنگام استفاده از ريمل براي اينكه صورت‌تان لك نشود، بهتر است لايه نازكي از ريمل را فقط روي مژه فوقاني بكشيد. سپس با استفاده از فرچه ريمل مژه‌هاي بالا و پايين را ريمل بكشيد تا توده نشود.

4ـ قبل از فر دادن مژه‌هاي خود، ابزار مخصوص آن را براي چند ثانيه با سشوآر گرم كنيد. همين گرماي اندك، فر مژه را براي مدت طولاني‌تري حفظ مي‌كند.

5ـ هنگام خريد كرم پودر، رنگ آن را در قسمت داخلي مچ دست خود تست كنيد. پوست اين قسمت از دست رنگ محصول مورد نظر را دقيقا همان طوري نشان مي‌دهد كه روي صورت‌تان جلوه خواهد داشت.

6ـ براي اينكه كرم پودر مدت بيشتري روي چهره‌تان دوام بياورد، كافي است يك قطره از مرطوب‌كننده‌تان را روي آن بريزيد. با اين كار درخشش كرم پودر نيز بيشتر خواهد بود.

7ـ كرم پودر بايد آخرين چيزي باشد كه روي چهره خود به كار مي‌بريد. به اين ترتيب، قادر خواهيد بود هر گونه لك ناشي از ديگر مواد آرايشي را بپوشانيد.

8ـ وقتي از ماتيك مات استفاده مي‌كنيد، طبيعتا روي لب خود احساس خشكي خواهيد كرد.

براي اينكه اين اتفاق نيفتد، كافي است قبل از استفاده از اين نوع رژ لب، از كمي روغن (بلسان) لب استفاده كنيد. بعد كه كار آرايش چشم و باقي صورت را تمام كرديد، از رژ مات استفاده كنيد. تا اين زمان ديگر روغن جذب لب‌ها شده است.

9ـ براي اينكه رژ لب دوام بيشتري روي لب‌تان داشته باشد، قبل از استفاده از رژ روي لب‌تان، خط لب بكشيد. سپس بر روي خط لب، رژ بماليد.

10ـ سايه چشم تيره مي‌تواند نقش خط چشم را هم بازي كند. فرچه‌اي تخت را مرطوب كرده و در سايه چشم تيره فرو ببريد. سپس آن را روي خط مژه بكشيد و به فاصله موجود بين مژه‌ها دقت كنيد. بعد، همين رنگ را بالاي خط مژه نيز به كار ببريد.

11ـ رژ لب خود را حتما داخل يخچال نگهداري كنيد تا بيشتر عمر كند.

12ـ هنگام خريد رژ لب هرگز تستر را روي لب خود آزمايش نكنيد. اين كار بسيار غيربهداشتي است. بهتر است رژ را روي نوك انگشتان خود امتحان كنيد.

13ـ بعد از اينكه از رژ لب استفاده كرديد، انگشت اشاره خود را داخل دهان خود فرو ببريد و به آرامي بيرون بكشيد.

رژ اضافي به انگشت‌تان مي‌چسبد و بيرون مي‌آيد و ديگر مزاحم دندان‌تان نخواهد شد.

14ـ رژ لب مي‌تواند گاهي به عنوان رژ گونه به كار رود اما عكس آن هرگز صادق نيست.

15ـ خط لب بر رژ لب مقدم است. اگر بعد از رژ لب تازه بخواهيد از خط لب استفاده كنيد، قادر نخواهيد بود خط لب طبيعي خود را به درستي پيدا كنيد.

16ـ خانم‌هاي مسن بهتر است دور رژ لب‌هاي مات و براق را خط بكشند و صرفا از رژ لب‌هاي چرب استفاده كنند.

17ـ ‌اگر از رنگ رژ لب خود خوش‌تان نمي‌آيد، آن را دور نيندازيد. كافي است آن را با ديگر رنگ‌‌ها مخلوط كنيد تا به تركيب رنگي مورد علاقه‌تان برسيد.

18ـ اگر لب‌هايتان گوشتي و ضخيم است بهتر است خط لب را فقط در قسمت خارجي خط لب طبيعي خود به كار ببريد.

19ـ اگر رژ ‌لب‌تان شكسته است، كافي است شعله كبريت يا فندك را زير قسمت شكسته بگيريد و وقتي شروع به آب شدن كرد، آن را روي قسمت پايه به آرامي بفشاريد. سپس آن را سر و ته كنيد و بدون درپوش به مدت 5 دقيقه داخل يخچال بگذاريد.

20ـ از رژ‌هايي كه رنگ پرتقالي و قهوه‌اي دارند كمتر استفاده كنيد چون باعث زرد شدن دندان‌ها مي‌شود.

21ـ براي اينكه فنجان يا ليواني كه از آن مي‌نوشيد، رژي نشود كافي است قبل از نوشيدن با احتياط و پنهان كاري تمام، سطح تماس آن را با نوك زبان خود كمي خيس كنيد و سپس فنجان يا ليوان را به دهان ببريد.


بايگانی وبلاگ


این وبلاگ به این آدرس خاکستر سوزان منتقل شده است لطفا از آن هم بازدید کنید .