زندگینامه بریتنی اسپیرز



زندگی‌نامه

نام کامل: بریتني اسپيرز
نام اصلي : بريتني جين اسپيرز
قد : 163 سانتي متر
مليت : امريکائي
تاريخ تولد : يازدهم آذر 1360
زادگاه : لوئيزيانا ( کنتوود )
همسر : كوين فدرلين
فرزند : شان پريستن
پدر : جيمي اسپيرز (پيمانکار ساختمان )
مادر : لين اسپيرز (معلم پايه دوم )
خواهر : جيمي لين
برادر : برايان
شغل : خواننده
شهره شدن با آواز Baby One More Time که 6000000 نسخه به فروش رسيد .
تحصيلات : مدرسه هنرهاي اجرائي حرفه اي نيويورك ، مرکز رقص برادوي ، باشگاه ميکي ماوس .

بریتنی در کنتوود، لوئیزیانا به دنیا آمد و در همان جا هم بزرگ شد. والدین او جیمز پارنل اسپیرز (ساختمان ساز) و لین آیرن بریجز (معلم مدرسه) بودند. او تا نه سالگی به کلاس ژیمناستیک رفت و در مسابقات آن شرکت می کرد. همچنین به کلاس های رقص رفت و ترانه "New Mickey Mouse Club" را برای شبکه دیسنی خواند در حالی که فقط هشت سال داشت.
وی شوهایی را به همراه خوانندگانی چون جاستین تیمبرلیک (دوست پسر او)، جاشوا چیزز (بعد ها با هم گروه N Sync را ایجاد کردند)، کریستینا آگولرا (کسی که او را همتایش می دانستند) اجرا کرد.


اولين اجراي تک خواني بريتني اسپيرز در سن چهار سالگي هنگامي که او آواز What Child Is This را براي جمعيت حاضر در کليسا خواند ، رخ داد.
مهارتهاي او در تئاتر در سن هشت سالگي آنقدر زيرکانه بود که از امتحان براي باشگاه ميکي موس Disney سر بلند بيرون آمد . بريتني براي گذاشتن Show بسيار جوان بود با اين وجود به دليل قابليتهاي او در ين امر يکي از تهيه کنندگان وي را به عنوان نماينده نوجوانان به اين رده وارد كرد .
اين يک موفقيت بزرگ براي بريتني جوان بود در اين ميان خانواده مهربان او نيز ياريگر او شدند تا بيش از پيش عرصه را براي درخشش اين ستاره کوچک فراهم سازند . آنها از کنتوود لوئيزيانا به نيويورک نقل مکان کردند . بريتني در کلاسهاي متمرکز رقص و مدرسه هنرهاي اجرائي حرفه اي ثبت نام کرد . تلاش وعلاقه او باعث شد تا در سن 10 سالگي هنرپيشه جايگزين براي آموزش در يک مرکز توليد فيلم ازRuthless شود . سال بعد او دوباره براي تستهاي MMC سر بلند بيرون آمد و اين بار استخدام شد. وي سالهاي 1993 تا 1994 را باShow گذاشتن گذراند سپس به دليل نزديک شدن به سن بلوغ به دبيرستان برگشت اين نوجوان بلند همت در سن 15 سالگي کاستي را عرضه کرد که قرارداد آن به يک پيشرفت رکوردي دست يافت .
بريتني پس از پشت سر گذاشتن سالهاي دبيرستان راهي سفر به سوئد و ايالتهاي کوچک امريکا و مراکز خريد شد . در ژانويه 1999 بريتني اسپيرز با گروه NSync آشنا شد و در مدت کوتاه و پس از گذشت يک ماه با بيرون دادن آلبوم " عزيزم فقط يک بار ديگر " Baby one more time باعث تعجب و حيرت گروه NSync وتقريبا ً جامعه پاپ و راک شد و با استقبال فراوان ايستگاه هاي راديوئي ، سينمائي و فروشگاه هاي پخش کاست روبرو گرديد اين آلبوم در 20 ميليون نسخه تکثير و به فروش رسيد و باعث اعطاي جوايز متعدد همچون : بيلبورد موسيقي اروپاييMTV ، وجايزه بزرگ موسيقي کانادا شد . آهنگهاي اجرا شده در هر زمان بر گرفته از آلبومهاي : ( از اعماق دل خسته ام ، تو ديوانه ام مي كني و يا عزيزم فقط يک بار ديگر ، که از بهترين هاي جدول موسيقي به شمار مي آيد ، حضور فراوان در مجله Rolling Stone و مصاحبه هاي بسيار تلوزيوني ، تورها وسفرهاي فراوان وظاهر شدن در ميان مردم گونا گون از زمان آماتوري تا تبديل شدن به يک جوان حرفه اي هنرمند و آن هم تنها در طول يک سال گوشه اي از فعاليتها او را نشان مي دهد
بعد از آن به عنوان رقاص و خواننده وارد برنامه هاي تلوزيوني شد و قرار شد در سه قسمت از برنامهDawson Creex نقش آفريني کند . از ين جهت يک قرار داد با تلوزيون اِمريكا امضاء کرد . فيلمهاي MTV ، آليس در سرزمين عجايب از کارهاي اين هنرمند در 18 سالگي مي باشد . در کنار اين شهرت سريع ، انتقادهاي بسياري روزانه از طريق اينترنت و ليست بدترين تيپ هاي آقاي " بلک ول " پخش مي شدند با اين وجود بريتني اسپيرز آنقدر طرفدار پروپا قرص داشت که جبران آن مخالفان را بکند. يک آلبوم جديد با تنظيم خود اسپيرز به نام "خاطرات عزيز" نيز قرار شد در 16 May سال 2000 انتشار يابد به علاوه يک سفر شامل بازديد از 48 شهر در سراسر جهان و قرادادهاي تجاري و سينمايي براي آينده ترتيب داده شده است . بريتني اسپيرز در آغاز تمام برنامه ها براي همه همکارانش در صحنه نمايش آرزوي موفقيت مي کند ؛ اين دختر جوان و پر انرژي توانائي فراتر رفتن وجاودانه شدن را بر خلاف نظر منتقدانش دارا مي باشد ...
بريتني اسپيرز تا كنون 4 آلبوم به بازار موسيقی‌ ارائه كرده است . آلبوم پنجم او به نام Original Doll كه قرار بود سال 2005 به بازار عرضه شود با وقفه اي روبه رو شد و تنها آهنگ Mona Lisa به بازار عرضه شده ، اما بريتنی‌ قول داده است كه اين آلبوم را براي سال 2007 آماده كند ، پس منتظر كارهاي جالب ديگر بريتني باشيد.
بريتني مدت طولانی با jastin timberlake رابطه داشت اما بنا به دلايلی رابطه آنها بهم خورد و پس از آن با colin farrel ديده شد و بعدش جريان ازدواج يک روزه و طلاقش با جيسون ..... و در آخر هم که با يک رقاص نيمکت نشين به نام kevin federline ازدواج کرد !
بريتنی و کوين ۲۷ ساله در يک سفر هوايی به مقصد نيويورک ــ ايرلند در داخل هواپيما با هم آشنا شدند . کوين يک رقاص نيمکت نشين ( درجه دو )‌ بود و در سفرهايی که به منظور اجرای کنسرت اجرا ميشد همچون ديگر رقاص ها بريتنی را همراهی ميکرد! ماجرا از جايی شروع شد که بريتنی تصميم گرفت از قسمت درجه يک هواپيما به بخش درجه دو که رقاص ها هم در آنجا حضور داشتند برود ( حالا دليلش معلوم نيست ! ) در آنجا بريتنی و کوين با هم ملاقات ميکنند و کم کم گرم صحبت ميشوند و بعد از مدتی احساس ميکنند که از هم خوششون آمده و ناگهان يکهو بريتنی به کوين پيشنهاد ازدواج ميده و کوين هم که شکه شده بوده و در ضمن دوست نداشته يک دختر بهش پيشنهاد بده جواب منفی به بريتنی ميده ( اين رو تو يک مصاحبه خوندم !‌) اما چند روز بعد خودش از بريتنی تقاضای ازدواج ميکنه !
بريتني اسپيرز در اين روزها شديداً سرگرم بچه كوچكش شان هست .. او همچنين شش ماهه حامله است و بايد در فكر تولد دومين فرزندش نيز باشه ..

دیسکوگرافی
آلبوم های استودیویی:
• ۱۹۹۹ ...Baby One More Time
• ۲۰۰۰ Oops!... I Did It Again
• ۲۰۰۱ Britney
• ۲۰۰۵ B in the Mix: The Remixes
• ۲۰۰۷ Blackout

آلبوم های تلفیقی، بازآمیزی ها و آلبوم های چندآهنگه:
• ۲۰۰۴ Greatest Hits: My Prerogative
• ۲۰۰۵ Someday (I Will Understand) EP
• ۲۰۰۵ In the Zone

دی وی دی ها:
• ۱۹۹۹ Time Out with Britney Spears
• ۲۰۰۰ Live and More!
• ۲۰۰۱ Britney: The Videos
• ۲۰۰۲ Live from Las Vegas
• ۲۰۰۴ In the Zone
• ۲۰۰۴ Greatest Hits: My Prerogative
• ۲۰۰۵ Britney & Kevin: Chaotic


بايگانی وبلاگ


این وبلاگ به این آدرس خاکستر سوزان منتقل شده است لطفا از آن هم بازدید کنید .